Оцінка та переоцінка ЛПЗ області на відповідність статусу
«Лікарня доброзичлива до дитини»
відповідно наказу МОЗ України №715 від 28.10.2011р.
«Про подальше впровадження Розширеної Ініціативи Лікарня доброзичлива до дитини в Україні».
І. Навчання медичного персоналу щодо впровадження Політики підтримки грудного вигодовування.
Навчальна програма охоплює наступні питання:
- 1. Про перебіг вагітності:
- Фізіологічні та психологічні зміни піж час вагітності
- Внутрішньоутробний розвиток плода
- Харчування та здоровий спосіб життя
- Тривожні симптоми під час вагітності.
- 2. Про пологи:
- Фізіологія пологів, «пологи без страху»
- Партнерські пологи та роль партнера (альтернативні методи знеболення пологів, релаксація, вільний вибір позиції);
- Контакт «шкіра до шкіри»; ранній початок грудного вигодовування; тепловий захист новонародженого.
- Про грудне вигодовування:
- Сучасні принципи успішного грудного вигодовування. Переваги грудного вигодовування. Правила прикладання до грудей (в т.ч. практичне заняття);
- Основні труднощі грудного вигодовування з боку дитини та з боку матері. Зціджування грудного молока (в т.ч. практичне заняття);
- Харчування жінки під час годування грудьми;
- Годування дитини першого року життя. Правила та терміни введення прикорму (відповідно до наказу МОЗ України від 20.03.2008року № 149 «Про затвердження Клінічного протоколу медичного догляду за здоровою дитиною віком до 3 років»);
- Вигодовування передчасно народжених дітей та новонароджених з перинатальною патологією (в т.ч. практичне заняття);
- Міжнародне зведення правил збуту замінників грудного молока. Історія розвитку ініціативи ВООЗ/ЮНІСЕФ «Лікарня, доброзичлива до дитини».
ІІ. Навчальна програма для вагітних (жіноча консультація, відділення патології вагітних) охоплює наступні питання:
- Фізіологічні та психологічні зміни під час вагітності
- Внутрішньоутробний розвиток плода
- Харчування та здоровий спосіб життя
- Фізична активність
- Гігієна під час вагітності
- Тривожні симптоми під час вагітності
- Статеве життя
- Роль батька/партнера
- Про народження дитини:
- Фізіологія пологів, «пологи без страху»
- Партнерські пологи та роль партнера
- Перший період пологів та практичні вправи: альтернативні методи знеболення пологів, релаксація, вільний вибір позиції
- Другий період пологів та практичні вправи: раціональне положення жінки у другому періоді пологів, контакт «шкіра-до шкіри»
- Третій період пологів (активне та фізіологічне ведення, переваги та недоліки)
- Раннє грудне вигодовування.
- Про післяпологовий період:
- Принципи грудного вигодовування
- Метод лактаційної аменореї
- Догляд за новонародженим
- Гігієна післяпологового періоду
- Тривожні симптоми для матері та дитини
- Профілактика синдрому раптової смерті дитини
- Планування сім’ї, методи контрацепції
Навчальна програма для матерів (акушерський та дитячий стаціонар, дитячий амбулаторно-поліклінічний заклад) охоплює наступні питання:
- Переваги грудного вигодовування:
- Важливість спільного перебування матері і дитини в лікарняній палаті та вдома
- Вибір положення та прикладання
- Важливість годування «за вимогою»
- Важливість виключно грудного вигодовування.
- Шляхи забезпечення матір’ю достатньої кількості молока.
- Зціджування. Техніка та показання.
- Тепловий захист новонародженого
- Проблеми, що виникають при грудному вигодовуванні
- Нагрубання молочних залоз, тріщини сосків, «мало молока». Причини, допомога.
- Шкідливість використання сосок, пустушок.
- Правила та терміни введення прикорму (відповідно до наказу МОЗ України від 20.03.2008року №149 «Про затвердження Клінічного протоколу медичного догляду за здоровою дитиною віком до 3 років».
У закладі є спеціальне виділене приміщення для проведення занять, яке оснащене просвітницькими матеріалами, відеоматеріалами та практичними засобами і муляжами.