Департамент охорони здоров'я Полтавської обласної державної адміністрації

Ви завітали на сайт структурного підрозділу Полтавської обласної державної адміністрації

КОМУНІКАЦІЯ У ГРОМАДАХ: ЗМІНЮЄМО ПОВЕДІНКУ НА КОРИСТЬ ЗДОРОВ’Я

| Коментарі відсутні

НІ + зал

Черговий тренінг у Центрі знать з неінфекційних захворювань КП «Полтавський обласний центр громадського здоров’я» був присвячений комунікації у сфері профілактики та контролю неінфекційних захворювань. Представники п’яти пілотних громад-учасниць україно-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я» – педагоги, медики, громадські лідери – навчалися 26 квітня розробляти та втілювати комунікаційні кампанії у громадах для зміни поведінки населення на користь здоров’я.

 

Як розповіла учасникам заходу координатор проєкту, керівник обласного центру громадського здоров’я Ніна Дурдикулиєва, тематика навчань у Центрі знань доволі різноманітна. У минулому році 5 тренінгів були присвячені подоланню стресу, цьогоріч уже відбулися навчання для різних категорій учасників – тренінг для медичних статистиків; взаємозв’язок між COVID-19 та неінфекційними захворюваннями вивчали сімейні лікарі; педагоги пілотних шкіл засвоювали прийоми надання домедичної допомоги та практичні дії при невідкладних станах. І вже друге заняття поспіль представники громад навчаються комунікувати щодо профілактики неінфекційних захворювань та зміни поведінки на більш здорову. Також Ніна Дурдикулиєва розповіла про результати співпраці пілотних громад з проєктом «Діємо для здоров’я» і подальші плани. У Центрі знань, зокрема, незабаром відбудуться тренінги для бібліотекарів та правоохоронців.

Ніна Дурдикулиєва ознайомила учасників тренінгу із факторами ризику неінфекційних хвороб та їх профілактикою.

Практично розробляти комунікації за класичним алгоритмом, формулювати проблему, цілі, визначати цільові аудиторії та створювати до них ключові повідомлення навчалися разом із фахівцем Центру громадського здоров’я Ольгою Щегловою. Після презентації теоретичної частини та перегляду прикладів вдалих кампаній відбулася групова робота за чотирма кейсами.

IMG_20230426_111115

 

Учасники самі визначали головну проблему із сформульованої ситуації у громаді і згідно з алгоритмом поетапно розробляли всі складові подальшої комунікації: яка головна мета запланованих заходів, на яку цільову групу вони розраховані, які інструменти будуть використані. У фіналі отримали чотири готових проєкти інформаційних кампаній: щодо залучення населення до скринінгу цукрового діабету, проти поширення легких алкогольних напоїв серед неповнолітніх, боротьби з курінням школярів та спалювання сухого сміття у міжсезоння на території громад.

захист кейсу

Про те, чому не варто нехтувати інформаційною безпекою та як зменшити шкідливий вплив медіанавантаження на організм розповіла фахівець центру громадського здоров’я Світлана Савченко: «Щодня ми пропускаємо через себе безліч негативних новин, з якими важко впоратись. Незважаючи на стресові події, турбота про себе має бути пріоритетом. І щоб подбати про своє психічне здоров’я, потрібно навчитися фільтрувати інформаційний простір: де фейки, де  правда, де  дезінформація, маніпуляції та шахрайства. Вплив інформаційного навантаження на організм – не ефемерне поняття, а реальна небезпека, що має конкретні та неприємні наслідки».

Свєта

Як успішно відкривати «секрети здорового життя» через соціальні медіа, розповіла фахівець Центру знань з НІЗ Марина Дзюба:

«Соціальні медіа – невід’ємна частина сучасного суспільства. Ми, наші діти та навіть батьки постійно перебуваємо онлайн, спілкуємося, гортаємо стрічку новин у соціальних мережах Фейсбук, Інстаграм, Тік-Ток тощо. З початком повномасштабного вторгнення більшість соціальних мереж стали першим джерелом, де ми дізнаємося «гарячі новини». Приміром такий популярний зараз багатоканальний месенджер Телеграм став в Україні на одне з перших місць як соціальній медіаресурс. Тому можливості соцмереж ми можемо продовжувати все більше використовувати».

! Марина

 

Марина Дзюба скерувала учасників тренінгу брати достовірну інформацію з офіційних медіа ресурсів: Міністерства охорони здоров’я України, Центру громадського здоров’я та ін. Окремо зупинилися на сайтах та сторінках в соцмережах проєкту «Діємо для здоров’я», де міститься великий обсяг спеціально розроблених різноманітних креативних матеріалів. Доступний для скачування практичний посібник «Комунікації для соціальних та поведінкових змін у сфері неінфекційних захворювань».

Як приклад вдалої комунікації про здоров’я в Instagram Марина Дзюба назвала сторінку полтавського блогера, лікаря-інфекціоніста Романа Пономаренка, який має понад 20 тисяч підписників. Під ніком doctor_influenza він спростовує різні фейки, дає поради щодо профілактики хвороб, прості доступні рекомендацій батькам «Як правильно збити ту кляту температуру?», «Як вивести ті ЖИВУЧІ гельмінти?» або «Як правильно вилікуватися від герпесу, гепатиту?».

Розглянули з учасниками тренінгу приклади вдалих та невдалих постів у соцмережах, обговорили можливості  соціального медіамаркетингу (smm) як позитивного впливу на всі сфери здоров’я.

Усі погодилися, що переваги соціальних медіа варто використовувати у збільшенні спроможності пілотних громад щодо проведення комунікаційних кампаній зі зміни поведінки та адвокації у темі здоров’я.

Секретар Котелевської селищної ради Наталія Сіденко говорить, що в ході обговорення її дуже зацікавив досвід колег із Диканьки, де запроваджено контроль за станом повітря, смарт-простір у Козельщині та «острівці здоров’я» у Лубнах. «Мене цікавлять усі чудові ініціативи, які вдається втілювати у громадах завдяки україно-швейцарському проєкту «Діємо для здоров’я». Тепер дуже хочеться відвідати колег і побачити, як це працює на практиці», – зазначила учасниця тренінгу.

сертифікат

КП «Полтавський обласний центр громадського здоров’я ПОР»

Напишіть відгук